In need of sweatpants

Dit jaar startte de oudste heel enthousiast met tennislessen. Maar met de temperaturen die zakten werd ook pijnlijk duidelijk hoe fel hij de afgelopen maanden gegroeid was. Al zijn lange joggingbroeken bleken plots 10cm te kort. Hop hop naar de dichtsbijzijnde  stoffenwinkel Toverstof waar 2 kleurtjes wintersweat gekozen werden.

Processed with VSCO with f2 preset

Het patroon tekende ik zelf op basis van een gekocht exemplaar van het leuke Nederlands merk Gray Label (te koop bij Teddy). Ik verlengde met een aantal centimeters, in de hoop dat ik nu goed zit voor de komende winter. Op zich zit zo’n broekje heel snel in elkaar, maar ik besteedde wat meer aandacht aan een extra siersteek op de naden die ook aanwezig is op het origineel exemplaar.

bewerkt2-8466bewerkt2-8524bewerkt2-8520bewerkt2-8508bewerkt2-8507

De vlekken op de broeken… tjah… die moet u er maar bijnemen  😉

bewerkt2-9186bewerkt2-9192bewerkt2-9202bewerkt2-9224

En voilà… de zoon kan weer winterproof gaan tennissen!

11 gedachten over “In need of sweatpants

  1. Oh dat patroontje wil ik wel eens komen overnemen.
    Fan van dit soort broeken. En sinds de zoon geen jeans meer aan wil naar school, omdat hij die niet goed uit krijgt, ben ik ook genoodzaakt om hem 5 dagen per weeg in jogging broeken te hijsen.
    Stylish joggingbroeken dan liefst, zoals deze!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

