Softest Teddy Bomber e-v-e-r

Een maand of twee geleden bracht ik een bezoekje aan Fabrik Unik in Ninove. Ik had er al online besteld, maar Fabrik Unik is voor mij zo een winkel waar je eens moet gaan voelen. Want vaak is het niet de print die me overstag doet gaan, maar de ‘touch & feel’ van een stof. Ik liep wat rond in de winkel totdat ik een gigantische rol teddy tegenkwam, die niet alleen zalig zacht is, maar die ook ongelooflijk veel stretch heeft. En dan spreek ik nog niet over de mooie zachte kleur van de stof… Ik was op slag verliefd. En ik denk mn dochter ook, want die heeft zich de rest van ons bezoek bezig gehouden met het lapje teddystof.

Processed with VSCO with f2 preset1--24951--2522

Als basis voor de bomber gebruikte ik de emmatrui. Het gratis patroon van Griet dat je terug kan vinden op de blog Emma en Mona. Ik knipte het voorpand op 1cm van de stofvouw en knipte het dan doormidden. De mouwen maakte ik iets breder zodat er nog gemakkelijk een trui onder kan. Ik knipte ook dezelfde delen uit een zacht flanelstofje dat ik kocht bij Mondepot. Verder ging ook gewoon te werk zoals ik dat altijd doe (volgens de werkwijze van de Ole van Zonen09). Ik voegde geen mouwboorden toe, maar verkorte mijn mouwen in voeringstof met enkele centimeters zodat de buitenmouw automatisch naar binnen vouwt.

1--24961--25321--2538

Als ik jasjes maak zorg ik altijd voor zakken. Ik heb dat persoonlijk zelf heel graag en mijn beide kinderen hebben ook snel de neiging om hun handen in hun zakken te steken. Paspelzakken in deze Teddy zag ik niet zitten, dus werden het doodgewone zakjes in de zijnaad. Heel simpel maar wel effectief.

1--24981--25101--2504

Het is een warm jasje, maar nu ook niet voor de koude temperaturen zoals ze vandaag de dag zijn. Ik maakte het jasje groot genoeg (een 6j) zodat die volgend jaar nog zeker in het voorjaar en mss zelf in het najaar zal passen. Mijn dochter is er alleszins heel blij mee want ja…. zooo zacht!!

1--25081--25271--2499

En zagen jullie het al… het is me gelukt om mn dochter in een broek te krijgen. Althans voor de volle 10 minuten. Na de foto’s vroeg ze meteen: “en mag ik dan nu terug een kleedje?” Uiteindelijk heeft ze de broek wel nog aangehad tot ’s avonds dus wie weet… misschien lukt het mij om haar binnenkort met een broek naar school te sturen #lifegoals 😉

1--2546

Bedankt om te komen lezen,

XXX, Laurence

Buitenstof: Teddy – Fabrik Unik

Voering: Mondepot – niet meer beschikbaar

Patroon: Emmatrui – Emma en Mona

4 gedachten over “Softest Teddy Bomber e-v-e-r

    1. Haha… ik heb inderdaad altijd 1 of 2 broeken liggen omdat ik blijf hopen. En zo kan ik het ook blijven voorstellen… anders gaat ze er nooit over geraken denk ik dan 🤔. En voor speciale gelegenheden zoals een boswandeling of zo, kan ik haar wel overtuigen om de jeans aan te doen 😅. Geen weggesmeten geld dus 😉

      Like

Plaats een reactie