Rainbow Teddy

We zijn weer verwend in naailand. Er is een nieuw patroontje op de markt – eentje waar je werkelijk alle kanten mee opkan. Je zag ongetwijfels al de Teddy passeren van Sofie van de blog WISJ (mss beter gekend als Wensje, maar de blog onderging een gedaante- en naamsverandering). En ik was een van de gelukkigen die mee mocht testen.

Processed with VSCO with f2 preset1--2033

Ik ging resoluut voor de Teddy sweaterdress. U begrijpt dat met een dochter die geen broeken noch rokken aan wil, ik niet zo enthousiast was om een sweater te maken waarvan ik wist dat die ongedragen ging zijn – ja zelfs met een regenboog. Niet genoeg om die dochter van mij te overtuigen, trust me! Maar als Sofie de sweaterdress optie voorstelde wist ik meteen “BINGO”. Die ga ik maken!!

1--20381--2058

De regenboogversie is volledig geïnspireerd door de getalenteerde Debora. Zij toonde haar mooie versie in de testersgroep en ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat de volledige groep op slag verliefd werd op die optie! De ene na de andere regenboog Teddy verscheen aan het oppervlak en ik bleef uiteraard niet achter 😉 . Net als Miet gebruikte ik bogen van 2cm (naadwaarde excl) en net als vele anderen maakte ik gebruik van het uitgebreide gamma kleuren van See You At Six  dat doorheen de seizoenen, hun plaats vonden in mijn stoffenkast. En wat ben ik nu blij dat ik kleine restjes niet kan wegsmijten 😉 Elke boog werd nog een doorstikt met de superelastische steek op mijn naaimachine (is een hele kleine zigzag die er bijna uitziet als een recht stiksel).

1--20511--20341--2057

Bedankt om te komen lezen,

XXX, Laurence

Patroon: Teddy sweaterdress – WISJ

Stof: See you at Six

2 gedachten over “Rainbow Teddy

  1. Een pareltje ook, deze jurk! bij zo’n nieuwe patroontjes vind ik het zo jammer dat ik nog maar zo weinig kan naaien voor de dochter 😦 maar ’t zou hier amper gedragen worden, dus ja.. geniet ik maar van jullie prachtige naaisels! ❤

    Like

Plaats een reactie