Party Animals by Lotte Martens

U moet echt afwezig geweest zijn in naaiblogland als het u de voorbije weken niet is opgevallen dat Lotte Martens een mooie communiecollectie heeft klaarleggen. Vijf dégradé zijdes in verschillende kleuren en 5 mooie jacquards die daar perfect bij passen. Uiteraard blijven al deze nieuwigheden perfect combineerbaar met de huidige doorlopende collecties.

Lotte en Riet7258Lotte en Riet7425

Als we het over communiejurkjes hebben, dan denken we meteen ook aan het ‘just knot it’ patroontje van Mind the whale. Riet voegde enkele mooie opties toe aan het bestaande patroon die het vervolledigen. Ik ben heel hard fan van die nieuwe rugopening. Bij deze versie hield ik het echter nog bij de “klassieke” just knot it. Voor het bovenstuk gebruikte ik 1 paneel van de vuurdoorn 08,  waarbij ik de bloemetjes achteraan plaatste. Op deze manier wordt de mooie rug extra in de verf gezet. Voor het rokgedeelte gebruikte ik een dubbele breedte van de supia silk 02. Ik liet het iets langer dan ik gewoonlijk doe voor haar jurkjes maar ik vond het wel iets hebben op die manier. Het zwiert ook heel mooi dus het kind is er blij mee.

Lotte en Riet7241Lotte en Riet7254

Georges die mocht ook van de “party” zijn. Voor hem maakte ik een fons-shirt in de aronia tricot 05. Het patroon werd eerder al goedgekeurd dus dat kon niet mislopen. Ik liet de dégradé lijn mooi doorlopen tussen het voor- en achterpand en de mouwen. De lichtblauwe kleur matcht trouwens perfect met zijn oogjes. U hoort het… wij zijn hier thuis heel blij met onze nieuwe kledingstukken.

Lotte en Riet7407Lotte en Riet7416

Op een winterse dag in december mochten we met zijn allen naar Leuven voor een fotoshoot met de volledige bende party animals. We werden verwend door Lotte en Riet en het werd een heel leuke en gezellige namiddag. Nogmaals dank dames! Mijn kinderen vonden de confetti het allerleukste en dat zal iedereen daar wel geweten hebben… 😉

Lotte en Riet7445Lotte en Riet7446

Bedankt om te komen lezen, XXX

Laurence

Patroon jurkje: “Justknot it” van Mind the whale

Stof kleedje: Vuurdoorn08 en Supia02

Patroon shirt: Fonsshirt van Wensje Sofie

Stof shirt: Aronia05

Schoentjes van bij Hippe schoentjes

5 gedachten over “Party Animals by Lotte Martens

Plaats een reactie