Cosy princess wear

Een lange roze jurk. Daar heb je niet veel overtuigingskracht voor nodig bij mijn dochter.  Nog een gemakkelijke oversized sweater voor erover en we zijn klaar. Die sweater gaat ook perfect over een paar jeans of leggings. Multifunctioneel die emmatrui, ik zeg het u.

Processed with VSCO with f2 preset

Het kleed is er één uit een Burda kids van 2016. Het patroon is bedoeld voor een niet rekbare stof zoals linnen, maar daar trok ik mij niets van aan. De afwerking maakte ik niet met een beleg zoals het patroon voorstelt, maar de armsgaten en de hals werden afgewerkt met een boord die ik biais-gewijs hechte en doorstikte met een tweelingnaald. De armsgaten hadden iets minder wijd gemogen, maar zijn zeker niet storend.

De sweater is mijn succesrecept van dit moment. De emmatrui is snel klaar en die valt helemaal hoe ik vind dat een sweater moet vallen. Het enige dat ik aanpas is dat ik geen naadwaarde teken aan de hals, maar verder verander ik niets en vind ik dit patroon P-E-R-F-E-C-T!

Deze periode is echt een kleine ramp voor bloggers wat betreft belichting. Excuses dus voor de korrelige foto’s. Maar die kortste dag is alweer gepasseerd dus ik kijk al hoopvol uit naar de dagen waar we opnieuw buiten foto’s kunnen nemen.

Bedankt om te komen lezen. XXX

Laurence

Stof: See you at six

Patroon kleed: Burda kids 2016 – patroon 636

Patroon sweater: emmatrui van Emma en Mona

8 gedachten over “Cosy princess wear

  1. Wat een geweldige outfit! Helemaal fan hiervan! Dat zou hier ook zwaar in de smaak vallen. Ik vind de foto’s wel super, maar inderdaad, wat langere dagen, daar zeg ik ook geen nee tegen. 🙂

    Like

Plaats een reactie