Some stories have no endings…

De nieuwe collectie van Lotte Martens komt uit… en eens te meer verbaast Lotte ons met haar eindeloze inspiratie en haar kunnen. We kregen deze zomer een rondleiding in haar atelier en de bewondering groeide met elke aanwezige minuut. Door omstandigheden miste ik het begin van de rondleiding en ik vervloek mezelf daarvoor tot op de dag van vandaag…

Processed with VSCO with f2 presetbewerkt-5150

Ik kreeg een zwarte scuba ‘light’ in mijn pakket met zilveren bedrukking. Het was de eerste keer dat ik met ‘lichte’ scuba in aanraking kwam en het is echt een zaligheid om mee te werken. Het behoudt alle voordelen van scuba, maar het is zo dun en fijn, dat je niet met de stijfheid zit die scuba soms wel kan hebben. En zacht… dat ook!

bewerkt-5147bewerkt-5175bewerkt-5184

Twee jaar terug volgde ik een workshop in het atelier van Lotte Martens onder leiding van Valerie Boone. Ik maakte toen de reversible jacket uit Remi & Cosette for teens. De jas die ik toen maakte is volledig omkeerbaar maar de stoffen die ik gebruikte maken wel dat de jas écht dik is.  Bovendien maakte ik hem toen zonder sluiting waardoor ik met een tegenstrijdige jas zat… tegenstrijdig in het feit dat hij superwarm is door de dikte van de verschillende lagen stof en eigenlijk ook te koud doordat hij niet kan sluiten en de wind recht in mijn jas blaast. Hij wordt vaak gedragen maar toch niet genoeg naar mijn goesting.

bewerkt-5160bewerkt-5170

Met deze scuba ging ik dus voor een herkansing. Ik voerde hem volledig met een simpele zwarte tricot (achteraf gezien had ik punta di roma moeten gebruiken… ik heb nu toch wel even gevloekt op de rekbaarheid van de tricot) aangezien het toch mijn bedoeling was om hem maar langs 1 kant te gebruiken. Ik voegde ook een rits toe zodat ik hem kan sluiten – vooral op de fiets kan dat wel eens handig zijn 😉

bewerkt-5157bewerkt-5178bewerkt-5172

Ik ben fan van die zakken… die zijn perfect ingewerkt in de schuine naad, zijn heel handig en bovendien, niet onbelangrijk, mooi!

bewerkt-5191bewerkt-5173

Bedankt om te komen lezen!

xxx, Laurence

Stof: Lotte Martens – 1 paneel AJUGA SCUBA LIGHT BLACK en 80cm uni scuba light black. Algemene verkooppunten vind je HIER. Deze specifieke scuba is ook hier te verkrijgen bij De Stoffenkamer
Patroon:  Reversible jacket – Remi en Cosette for teens

Meer inspiratie vinden jullie nu al hier en er volgt nog de komende dagen:

With Love by EvaPtitsmonstres KaatjenaaiselsMind The Whale By Eva MariaPaspelpoezenPetrol and MintInspinrationVan Jansen  Liesellove  – Stannel

 

9 gedachten over “Some stories have no endings…

Plaats een reactie