Lotte Martens DIY

Ongeduldig! Maar echt héél ongeduldig… dat was ik als ik het briefje in mijn brievenbus vond dat er een pakketje op me stond te wachten van Lotte Martens. De volgende dag reed ik snel over en weer tijdens mn middagpauze (ja… écht ongeduldig!). Naast de meest prachtige en zachte crèpe ever (wat ik daarvan maakte kan je HIER lezen), zaten er ook een paar linten van Lotte Martens. De linten zijn ongeveer 10cm breed op 35cm lang. Ik kreeg zowel vilten exemplaren als een neplederen exemplaar.

Mijn eerste reactie was één van paniek – ik geef dat gerust toe. Wat ga ik met die toch wel ‘kleine’ stukjes doen…? Ik liet het een paar dagen bezinken – scrollde een paar keer door mijn pinterestborden – en eindigde met een paar leuke en handige ideetjes.

bewerkt-9809bewerkt-0007

Voor mijn eerste projectje maakte ik een standaard grijze oversized sweater voor Céleste. Hierop naaide ik een vlaggenlijn die ik maakte uit 1 van de vilten stukjes (mijn persoonlijke favoriet). Aangezien het vilt is, moet er niets omgezoomd of gedubbeld worden. Naaien voor dummies… I love it! En ik zou mezelf niet zijn als er daar niet meteen een bijhorende gouden legging bij genaaid wordt.

bewerkt-0067bewerkt-0010

Er bleef nog een klein stukje over die samen met 2 andere linten verknipt werden tot heel handige hebbedingen in een tijd waar elektronica schering en inslag is: snoerhouders! Want zeg nu zelf… al die kabels en snoeren tegenwoordig. Zelf het speelgoed onstnapt er niet aan. Een mooi opbergsysteem was hier dus heel welkom.  Het enige dat je nodig hebt is een schaar, enkele drukknopen of kamsnaps en een tang.

bewerkt-6550bewerkt-6554

Met mijn laatste vilten lint, maakte ik een cover voor de smartphone (voor senioren)  die mijn oma cadeau kreeg voor haar kerst. Er staat geen leeftijd op een beetje sparkle nietwaar…?

Het sluit met een kamsnap. Als je die opendoet en je trekt aan het lintje, dan schuift de smartphone mee naar boven. Dat leek me wel praktisch voor mijn lieve omaatje.

bewerkt-0316

Nu rest me enkel nog een neplederen lint. Maar genoeg inspiratie bij mijn mede-bloggers zo blijkt. Kijk maar even mee: Leven met Liv – Petrol and Mint – By Eva Maria – de zuster van – Ik ben Vink – Kaatjenaaisels – JoChapeau. Ik heb alvast enkele ideetjes gepind.

Meer info over de DIY pakketjes van Lotte Martens, vinden jullie hier.

En vergeet niet mee te doen met de GIVE-AWAY van de Lotte Martens crèpe? (HIER) – Deze vrijdag maak ik de winnaar bekend.

14 gedachten over “Lotte Martens DIY

  1. Die gouden legging is zoooo cool, echt rock & roll baby! En je ideetjes met die ‘toch wel kleine’ mooie stukjes vilt en co zijn ge we l di g ! Ik ga meteen ook van die snoerdinges maken xx

    Like

  2. Hoe doe je toch, een gouden legging heeft toch een hoog risicogehalte om zo fout te zijn 😊😉 maar jij maakt er gewoon de meest perfecte hipster outfit van. Echt super, maar echt zo super!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie