Tulip dress/top

“Of ik haar mailtje goed ontvangen had?” vroeg Eva me vorige maand op Instagram. Huh? Vlug eens mijn mailbox checken (inclusief spam-map) maar ik zag niets… Ze stuurde hem nog eens en van de inhoud kon ik enkel maar vrolijk worden.

Samen met Kartien van Kaatjesnaaisels waren ze op zoek naar testers voor hun nieuw patroontje dat ze samen op de markt willen brengen. Ik bekeek de foto’s en e-mailde “JAAAAAAAA” terug.

bewerkt-6128bewerkt-6132

Ik had het kleedje al eens gespot op Katriens Instagram. Ik was de hashtags afgelopen in de hoop een of ander patroonmerk te herkennen, maar bleef een beetje op mijn honger. Enthousiast is dus een understatement als ik zag dat het net dat kleedje was, dat getest moest worden.

bewerkt-6258bewerkt-6206bewerkt-6176

Vol vertrouwen in de skills van Katrien en Eva haalde ik een gekoesterd stofje boven. Toen ik het kocht herkende ik het meteen uit de wintercollectie 14/15 van Fred&Ginger (de roze variant ligt ook in de kast trouwens – tja, stoffenverzamelaarster…). Nu, het resultaat is prachtig maar ik heb toch wat zitten vloeken op de stof. Ze is heel glad en vervormt gemakkelijk. De tulpdelen heb ik meerdere malen mogen lostornen. Uiteindelijk bracht naadband de oplossing (nog eens bedankt Katrien voor de tip!).

bewerkt-6299bewerkt-6284

Over het patroon enkel maar positieve woorden: de handleiding heeft een mooie lay-out en bevat een gedetailleerde uitleg  en duidelijke foto’s (dus ook voor beginnende naaisters). Het patroon zelf zit heel goed en verassend in elkaar. De pasvorm zat hier meteen ook goed. Ik volgde de matentabel volgens de borstomtrek en kwam zo op een 3j uit. Ik verkortte enkel een beetje maar dat lijkt me logisch voor een 2-jarige. De enige aanpassing die ik deed was de paspel naar achteren toe laten doorlopen.

bewerkt-6276bewerkt-6173

Het is duidelijk  – ik ben fan en dit patroon zal zeker nog gemaakt worden. Ik kreeg zelf een volledig spontane “oooh da’s een schoon kleedje” van de echtgenoot! Een première, ik zeg het u!

bewerkt-6304bewerkt-6180

Het patroon kan je kopen in de shop van Kaatjenaaisels en met de code HAPPYTULIP krijg je nog tot zondag 10% extra korting. Allen daarheen. Geloof me, dit patroon, daar ga je geen spijt van krijgen   ❤

Hieronder vinden jullie de lijst van bloggers voor de Tulip blogtour voor extra inspiratie. De combinaties zijn eindeloos dus zeker de moeite waard om allemaal eens te bekijken!

En nog een beetje sluikreclame voor de leuke shop (online en offline) van mijn goeie vriendin 😉 –>  De leuke zonnebril komt van bij TEDDY  ❤

bewerkt-6191

20 gedachten over “Tulip dress/top

  1. heeeeeel erg mooi! en zo zonnig ook! Wat een prachtige foto’s n prachtige dochter heb jij toch! Met dat prachtige kleedje is dat dus drie keer prijs! 😉 of nee, 4 keer, want het patroontje telt ook mee natuurlijk 🙂

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie