Denim is a way of life

Een jeanskleedje had ze nog niet in haar kast (Ja echt…ik verschoot er zelf ook van). Dan moest er maar eentje genaaid worden. Ik ging langs bij Artevelde op de Vrijdagsmarkt in Gent omdat ik weet dat ze daar een uitgebreid assortiment jeans hebben. En deze met streepjes viel me meteen op. Geïnspireerd door Pinterest speelde ik wat met de streepjes om een leuk effect te creëren.

bewerkt-5690

Voor het bovenlijfje gebruikte ik het Tinny patroon van Straightgrain patterns. Ik verlengde het met 5 cm. en de zijkanten werden lichtjes uitgeschuind want ik wou een breed modelletje. De mouwtje zijn die van het Ishi kleedje.Hartje voor uitwtisselbare patroondelen   ❤ . Ik voerde het kleedje niet, maar gaf wel extra aandacht aan de afwerkingen aan de binnenkant. Lees: Engelse naden en biais afwerkingen.

bewerkt-5698

Voor de sluiting achteraan liet ik gewoon de biais van de hals doorlopen. Ik gebruikte Libertybiais voor een mooi accentje in de rug. “Toevallig” had ik toch wel nog een lap stof in dezelfde Liberty liggen – en die gebruikte ik om de zakken te voeren.

bewerkt-5726bewerkt-5724

Ik maakte het kleedje iets langer dan normaal, want eigenlijk heeft ze meer dan voldoende kleedjes die nu goed zitten. Ik zet deze nog wat opzij voor binnen een maand of 2-3.

bewerkt-5710bewerkt-5712bewerkt-5719bewerkt-5708

Aangezien we toch op ‘locatie’ gingen om de foto’s van de vader-zoon twinning te trekken, maakte ik van de gelegenheid gebruik om ook de foto’s voor dit kleedje te trekken. En maar goed ook, want ze was in form… Geen #reallife foto’s deze keer – het kind deed wat ik vroeg en meer…

bewerkt-5751bewerkt-5754bewerkt-5756bewerkt-5759bewerkt-5760

En uiteraard wou ze net als haar broer ook eens met papa op de foto en op de kiezelberg spelen.

bewerkt-5770bewerkt-5826

9 gedachten over “Denim is a way of life

  1. hoe leuk is dat!!! heel schoon kleedje, en die afwerking is echt de max, heel mooi en zo professioneel en al! Engelse naden, daar toeteren m’n oren van, al zou ik het stiekem wel willen leren natuurlijk 😉 En LOVE die liberty-details!!

    Like

Plaats een reactie