Fonskes

Ik vertel jullie wellicht niets nieuws als ik zeg dat Wensje Sofie een nieuw gratis patroon uitgebracht heeft. Er verschenen al vele Fons en Sientjes op sociale media en ook ik besliste met het patroon aan de slag te gaan. Ik ging voor Fonskes voor mijn zoon want die kon wel nog wat extra shirts gebruiken. Ik maakte er 2 met lange mouwen en 1 met de korte omgeslagen mouwtjes.

Processed with VSCO with f2 presetbewerkt-4283bewerkt-4351bewerkt-4383

Mijn eerste naaisel (met de gespierde binken) bleek een beetje te breed voor mijn fijnsprietige zoon. Voor de 2 volgende behield ik de lengte (116), maar versmalde ik het lijfje en de mouwen (110) en die zitten echt perfect. Het sterke mannetjesstof kocht ik over van Nicky (Mix it, Make it) op Second handmade (op 15 oktober is er opnieuw een editie in Gent – meer info op de FB pagina – zeker de moeite om eens langs te komen). De twee andere stofjes kocht ik bij Georgette. Altijd leuk te weten dat je stofjes organisch Β en GOTS gecertificeerd zijn en bovendien vervaardigd uit bio-katoen.

bewerkt-4393bewerkt-4396bewerkt-4316bewerkt-4340

Je kan niet zeggen dat het een snel klaar projectje is. Ik zou het eerder omschrijven als een SUPERsnel klaar projectje. Ik kan u dus verzekeren dat de dochter ook nog een serietje zal krijgen. Ik zat de laatste weken wat in een naaidipje wegens nieuwe uitdagingen op werkvlak, maar zo een Fonske blijkt het ideale patroon om er weer in te vliegen.

bewerkt-4319bewerkt-4328bewerkt-4326bewerkt-4379Bedankt om te komen lezen!

xxx, Laurence

Patroon: Fons van Wensje Sofie

Stof: de spierbundels kocht ik over van Nicky (Mix it Make it), de twee andere komen beiden van bij Georgette

Meer inspiratie vinden jullie hier bij mijn medebloggers;

Fons & Sien blogtour

By Eva MariaLarth Bel’Etoile

So Popo Sew

Flaflinko Smospotten en snoesjesLily en Woody

Bellevi Honderdachtentwintig Do Dit It

Mix it Make it Blanche

 

bewerkt-4382

7 gedachten over “Fonskes

  1. Ik mag niet te lang kijken of ik zou al spijt krijgen dat ik die sterke mannen niet gewoon heb bijgehouden πŸ˜‚. Merci alvast om me te overtuigen dat het model ook geweldig geslaagd is voor jongens, ik twijfelde eerst maar nu niet meer. Nu ja, Georges krijgt alles verkocht aan mij denk ik xx

    Like

  2. Wat een leuke kleren maak jij toch steeds! En die stofjes… ze zien heerlijk cosy uit! Ik zit nog in de Billy fase maar dit patroontje zal toch op het verlanglijstje komen. Nu aftellen naar 15 oktober πŸ™‚

    Like

  3. O, ik heb hier ook nog een stofje liggen van Nicky. Misschien moet ik ook maar eens een serie Fonskes maken voor Flor (die, als het aan ml lag, ook werkelijk Fons had geheten – grappig)

    Like

Geef een reactie

