DOK Collectie – Zonen09

bewerkt-3352Jaaaa…. ze is er eindelijk (of allesinds al voor de helft) die DOK collectie van Zonen09! Wat heb ik hier keihard naar uitgekeken. En sinds het begin had ik 1 overduidelijke favoriet: de Waves. Als de stofjes nog geen officiële naam hadden, spraken we trouwens altijd over ‘de stof van Laurence’ – ik stak mijn liefde voor de stof dan ook niet onder stoelen en banken. Kleine ontgoocheling dus als ik zag dat Sharon dat niet heeft doorgetrokken naar de officiële naamgeving 😉 Maar ik begrijp haar keuze wel…

bewerkt-3134bewerkt-3096bewerkt-3100bewerkt-3130

Waves werd het en die lag binnen de kortste keren op mijn naaitafel. De stof is zo mooi en ongelooflijk van kwaliteit dat ik lang getwijfeld heb wat ik met de stof zou doen. Een dekentje voor in de zetel, dat staat al vast. Dan kan ik elke dag naar die mooie stof kijken. Maar ik wou ook nog iets maken voor Georges want de kleuren staan hem zo goed dat het voor mij een evidentie was om iets voor hem te maken. Ik koos voor een jasje, want daar heb je zoveel geniet van.

bewerkt-3175bewerkt-3185bewerkt-3244

Het bomberjasje is eentje uit de Ottobre dat ik hier al eens maakte voor Céleste. Ik maakte gewoon dezelfde maat, versmalde opnieuw de mouwen maar deze keer kortte ik de mouwen niet in. Achteraf gezien had ik er wel nog een centimeter of 3 mogen afnemen, maar goed… zoals mijn mama zegt: “dan kan hij er volgend jaar nog in” #omawijsheden.

bewerkt-3343bewerkt-3289bewerkt-3228bewerkt-3313

Het jacquard breisel is ongelooflijk zacht en aangenaam om te dragen. Dat de stof volledig bio is en in België vervaardigd maakt van deze jacquards een echt must have! (Het volledige maakproces en alle ideeën erachter kan je HIER lezen) Ook het naaien bleek verrassend comfortabel. Enkel goed opletten bij het knippen. De stof is ‘beweeglijk’ dus je moet goed opletten dat ze goed ligt bij het knippen. Ik spelde bij het dubbelplooien altijd de middelste lijntjes van het gele blokje op elkaar zodat ik wist dat de stofjes perfect op elkaar zaten en de lijntjes mooi recht lagen. De stof rekt ook aan beide kanten waardoor je kan kiezen hoe je de print legt. Ik draaide hem een kwart om ten opzichte van de zelfkant. De voering is de Arona uni stof van See you at six. Die blijkt er echt PERFECT bij te passen!

bewerkt-3239bewerkt-3346bewerkt-3408

De paspelzakken maakte ik zoals altijd met deze handleiding van Sharon . Ik begin er zelf niet aan om de uitleg in boekjes zoals Ottobre en Knippie te lezen… Sharon legt het op een heel duidelijk manier uit met veel foto’s zodat je zeker niet kan missen. Ik maakte deze paspelzakken zelf met doorlopende print… Niet gemakkelijk met deze beweeglijke stof maar ik vind het resultaat dat beetje extra geeft. Ik was zo fier dat ik na afloop het resultaat ging tonen aan mn man… Had ik misschien beter niet gedaan. “Heb je daar 2 uur aan bezig gezeten? En niemand die dat gaat zien”

bewerkt-3211bewerkt-3283bewerkt-3458

Van de foto’s ben ik echt zo zo blij. Afgelopen weekend zaten we aan zee en 1 avond mocht Georges extra lang opblijven zodat ik alles in de mooie avondzon kon trekken. Het kind vond het zo leuk dat we lang wegbleven met zn tweetjes. Het resultaat was een overvloed aan foto’s waaruit ik écht niet kon kiezen. De foto’s werden volledig manueel getrokken dus ik ben best wel fier. Nog meer fotospamming dan normaal dus…

bewerkt-3393bewerkt-3433bewerkt-3392bewerkt-3457

Voor extra inspiratie, check zeker eens de blog van Sharon, Marleen en Isabelle! Bedankt om te komen lezen! XXX

Stof: Waves jacquard van Zonen 09 – Vanaf morgen verkrijgbaar bij oa De Stoffenkamer of Madeline de stoffenmadam

Voering: Arona Cotton lawn van See you at six – De stoffenkamer

Patroon bomber: Ottobre 3/2016 – model 17 – maat 105

bewerkt-3466bewerkt-3522bewerkt-3471

16 gedachten over “DOK Collectie – Zonen09

  1. Pingback: DOK – MyBlou
  2. Iedereen ziet dat hier! Fantastisch zo’n doorlopende paspelzakken! Ik ben helemaal weg van deze bomber. Het plaatje klopt helemaal. Prachtige zoon in een maaksel en op foto’s waar je zeker fier op mag zijn!

    Like

  3. helemaal verliefd op deze foto’s! wauw! die zoon van jou is echt zo knap. hij straalt ook altijd zo’n rust uit… hoe krijg je die toch zo op foto! 🙂 ik ga dit patroon toch ook eens proberen denk ik…

    Like

  4. Oh god, DIT IS MOOI!! En inderdaad zeg, hij is zo mooi met deze zachte tint!
    Als deze te klein is wil ik hem graag overkopen voor Flor! 😀

    Like

Geef een reactie

