Palmtree heaven

I just died and went to palmtree heaven

Dat moet ik gedacht hebben als ik de nieuwe collectie van See you at six zag. Ik ging total loss en koos zowel de french terry versie als de cotton lawn versie van de palmboompjes (en natuurlijk ook nog andere stofjes, maar die zie je later misschien nog verschijnen πŸ˜‰ ). De verdeling van de stoffen was redelijk snel gemaakt. Georges en mezelf waren de gelukkigen die de palmboompjes kregen toebedeeld.

Processed with VSCO with a6 presetbewerkt-2644

Georges mocht het patroon zelf kiezen en hij ging resoluut voor hetzelfde model als zijn lievelingstrui. Héél gemakkelijk voor mij want het patroon kan gewoon hergebruikt worden. De voering is een punta di roma die er perfect bij past van bij De Stoffenkamer. En uiteraard werd gebruik gemaakt van de bijpassende boordstof. Mijn grootste frustratie werd aanhoord! Duizendmaal dank Naomi en Debora!

bewerkt-2749bewerkt-2753bewerkt-2746

Ik zag er voor mezelf meteen een midi rok in. Perfect zomermateriaal! En het toeval wou dat ik net het Annette patroontje uit de laatste collectie van Republique du Chiffon in mijn brievenbus had ontvangen.Β Het patroon is gebaseerd op iemand met een gestalte van 1m65 en ik ben zelf 1m69. Normaal zou een centimeter of 2 extra genoeg moeten zijn, maar besliste om toch 5cm toe te voegen. Blijkbaar kloppen mijn lichamelijke verhoudingen niet want na een passessie bleek het maar net goed voor mij. Ik besliste dus om om te zomen met met rolzoomvoetje om zeker geen lengte meer te verliezen. De zakken liet ik achterwege en de perfect passende knoopjes vond ik bij de Stoffenkamer. Ik twijfelde om de rok te voeren want de stof is heel lichtjes doorschijnend, maar uiteindelijk deed ik het niet. Het blijkt niet nodig, maar ik moet daar nu natuurlijk ook geen zwart ondergoed onder dragen…

bewerkt-2693bewerkt-2722bewerkt-2648

Het topje is ook van eigen hand. Deze prachtige viscose van Atelier Brunette is echt topmateriaal. De stof valt heel mooi door en is zo aangenaam om te dragen. Ik gebruikt de basic tank van Cali Faye Collection – zonder enige aanpassingen.

bewerkt-2721bewerkt-2690bewerkt2-2722

Het pegboard van op de eerste foto is van de hand van een goeie vriendin van mij die “Woodlife” tot leven bracht. Het is beschikbaar in 2 formaten en met allerlei leuke extra’s is er altijd wel iets tof van te maken. Haar leuke kindermeubeltjes kan je terugvinden op haar site en zijn ook te koop bij Teddy in Gent.

Bedankt om te komen lezen! XXX

Stoffen en fournituren: De Stoffenkamer

Patroon sweater:Β Ottobre 1/2014 nr 16 maat 104

Patroon rok: Annette – Republique du Chiffon

Patroon top: Basic top – Cali Faye Collection

bewerkt-2681

12 gedachten over “Palmtree heaven

  1. Zo leuk gedaan!! En zo snel! De zoon geniet er precies ook van om samen te poseren! πŸ™‚ Die palmboomstof ligt hier trouwens ook in ettelijke meters voor twinning met de dochter. πŸ™‚

    Like

  2. Oh echt? Zo zonder voering? Ik wou voor mezelf een zomerse palmtree broek maken, maar de twijfel sloeg toe toen ik zag dat de stof inderdaad lichtjes doorschijnend is. Kom, overtuig mij eens. Toch doen? Ik zal geen zwarte onderbroek dragen, beloofd.

    Like

  3. Vanaf de eerste blik was ik werkelijk verliefd op dit patroon – haha, nog steeds niet gekocht trouwens, RdC is niet zo bijster peervriendelijk πŸ˜‰ – dus ja! ik ben fan! Grote fan! Van het totaalplaatje, je presentatie, de twinning, prachtig!

    Like

  4. Prachtig ! Fan vd seeyouatsix stoffen, maar vooral ‘big love’ voor de crΓͺpe van Atelier Brunette … mijn Copacabana in Forest gaan hier in en uit de was … kijk erg uit naar hun nieuwe collectie (die volgens Helena volgende week geleverd wordt 😱) !

    Like

Geef een reactie

