Lilas love en de winnaar van de give-away

Als je een klein beetje het naai-blog-wereldje volgt, dan zullen de Ikatee patroontjes u niet onbekend in de oren klinken. Ikzelf heb al verschillende exemplaren in mijn bezit (de Dakar broek ziet u hier) en besliste om deze keer met het Lilas patroon aan de slag te gaan (bij Sylvia vind je trouwens ook een mooie versie).

Processed with VSCO with hb1 preset

Ik ging door mijn ‘stapeltje’ stof (#understatement) en vond de perfecte match met de donkergrijze variant van het gewassen linnen die ik onlangs bij de Stoffenkamer vond. Heerlijke stof echt waar. De andere fournituren zoals de lintjes en de bronzen tassels, vond ik bij de Veritas.

bewerkt-2791bewerkt-2813bewerkt-2801

Ik nam een 4J en had duidelijk mijn lesje niet geleerd van toen ik de Dakar broek maakte… De patroontjes tailleren echt wel groot. De broek zit nu perfect en is een veel gedragen item ten huize Blanche. Ik had dus wel kunnen voorspellen dat een 3J voor deze ruime jurk zeker nog goed ging zitten… Maar goed, wie weet kan ze er volgens jaar ook nog in…

bewerkt-2818bewerkt-2794bewerkt-2819

Het patroontje voorziet een mouwloze optie en een met lange mouwen (echt hele mooie lange mouwtjes – mentale pin voor deze winter). Ik maakte de mouwloze versie maar voegde toch een kapmouwtje toe om haar schoudertjes te beschermen tegen de zon. Ik hergebruikte gewoon het patroontje van de Laure jurk van Straightgrain omdat ik vind dat die zo mooi valt. Het mouwsgat werd verder gewoon met biais afgewerkt zoals het patroon voorziet.Β Als extra touch zoomde ik af met een siersteek en een dubbele bronzen draad.

bewerkt-2780bewerkt-2788

En dan rest mij enkel nog de winnaar van de give-away van vorige week aan te kondigen. Proficiat Charlotte! Jij mag me een mailtje sturen om verder af te spreken (dewittelaurence@gmail.com)

Capture

Bedankt om te komen lezen! xxx

Patroon: LilasIkatee Couture

Stof: Gewassen linnen van bij De Stoffenkamer

 

8 gedachten over “Lilas love en de winnaar van de give-away

Geef een reactie

