Summer where are thou?

Een setje die ik maakte op naaiweekend in februari, maar nog steeds niet geblogd werd omdat ik wachtte op mooi zomerweer… Maar ik heb nu lang genoeg gewacht vind ik, dus de foto’s werden gewoon binnen getrokken. (Er zijn natuurlijk wel enkele mooie dagen geweest, maar om de een of andere reden, lukte het me niet om een fotomoment in te plannen op die dagen).

Processed with VSCO with f2 preset

Het shortje is een Pimmeke van Zonen09. Het patroon is eigenlijk eentje voor rekbare stoffen, maar ik zag al hier en daar in blogland enkele versies in katoen, dus ik besloot het erop te wagen. Ik maakte maatje 104, maar volgende keer zal ik misschien toch een 110 nemen. Het past nu goed, maar misschien net wat te nipt… Het stofje is er eentje van het kinderkledingmerk Maan en kocht ik bij Mondepot. Het is heerlijk zacht en vloeiend. Ik denk dat dat heel aangenaam dragen is. Ik plan nog een zomers topje in dit stofje.

bewerkt-1972bewerkt-1994bewerkt-2017

Voor het topje gebruikte ik als basis de Trop Top van Ivanne S. Ik voegde een rimpeldeel toe ter hoogte van de taille en ook de rug paste ik aan. Ik was op pinterest zo’n mooie  ronde ruguitsnijding tegengekomen en wou hetzelfde doen. Maar eens alle stofdelen geknipt werden zag ik al dat het niet goed ging komen… de halsuitsnijding was véél te breed en het topje ging zeker van haar schouders vallen (als het al uberhaupt op haar schouders ging liggen…). Opnieuw knippen zag ik niet zitten, dus ik zocht naar een andere oplossing. Ik koos voor een extra plooi/neep in de middenvoor. Dat bleek het probleem op te lossen, maar ik vond dat er toch nog iets ontbrak… Toevallig had ik op naaiweekend ook al mijn kanten lintjes mee voor een ander projectje. Pas na het toevoegen van zo’n kantje, was het topje in mijn ogen eindelijk ‘af’.

bewerkt-2047bewerkt-1986bewerkt-1973

Het stofje is een extreem zachte double gauze die ik vorig jaar kocht bij Lapandalove. Momenteel niet meer te koop, maar ik kreeg wel wat inside information dat er binnenkort ook heel wat kleurtjes double gauze te koop zullen zijn bij De stoffenkamer. Ik kan al niet wachten…

bewerkt-1994bewerkt-1976

Céleste is alvast blij met haar nieuw setje (geen evidentie hier… ze kan soms nieuwe kleren en schoenen resoluut weigeren – geen idee van wie ze dat heeft, maar het is alleszins niet van mij 😉 ) en ook haar aversie tegen fotoshoots blijkt gekeerd (oef!). Ik vind zelf dat het kind ondertussen wat sterallures begint te krijgen…

bewerkt-2007bewerkt-1991bewerkt-1979

Bedankt om te komen lezen! Hopelijk komt de zon snel tevoorschijn zodat dit setje ook effectief gedragen kan worden. XXX

Patroon: Pim – Zonen09 / TropTop – Ivanne S

Stof: maanstofje van bij Mondepot (uitverkocht) / Doublegauze van bij Lapandalove / kanten lintje van bij Stragier

bewerkt-2058

12 gedachten over “Summer where are thou?

  1. Tof setje! Leuke patroonhack! Hier ligt ook een double gauze ruffle topje klaar voor zonnige foto’s… Helaas, het zullen ook nog eens binnen-foto’s zijn, vrees ik. Ik duim mee voor zon en warmte! 🙂

    Like

  2. Haar haartjes worden precies ook al wat donkerder van dat onnozele herfstweer de voorbije weken. Ik kruis ook mijn vingers voor snel meer zon en warmte. Dit tenueke mag echt niet in de last blijven hangen 💙!

    Like

  3. Wat een geluk bij een ongeluk! Dat kantje is gewoon perfect!
    En ik blijf grote fan van jouw dochter, zo’n schoon kind! En ze heeft er weer een super leuk setje bij.

    Like

Geef een reactie

