Chat Chocolat Chéri (+ small colourblock tutorial)

NL / ENG

Zachte sweater en tricot in heerlijke kleurtjes én met een subtiele print… HA… ik ben verkocht! U raadt het al… ik heb het over de nieuwe collectie van Chat Chocolat.  Ik koos voor de zalmroze sweater met gouden cirkels en combineerde die met de effen koper groene sweater en de effen oker sweater. Voor de boordjes gebruikte ik effen zalmroze sweater.

Soft sweater and knit fabrics in lovely colours and with a subtle print… YEP… Totally my style! You’ve probably guessed it, but I’m talking about the latest Chat Chocolat collection. I chose the salmon sweater with golden circles and combined it with the copper green solid sweater and the ocher solid sweater. For the neckline, cuffs and waistband I used salmon solid sweater.

Processed with VSCO with f2 preset

Ik maakte (zoals vaak) een klassieke raglan sweater maar dan net iets anders. Ik verknipte het voorpand, het achterpand en één van de mouwen zodat er telkens 2 gekleurde banden ingenaaid konden worden (geïnspireerd door het kindermerkje Kid and Kind). De banden moesten ook nog eens mooi overeenkomen. Mission accomplished én ik ben superblij met het resultaat . Onderaan dit bericht heb ik uitgetekend hoe ik tewerk ging om de strepen te bekomen.

I made a classic raglan sweater but a tad different. I cut different strokes in my pattern pieces so I could sew the other Chat Chocolat colors in (inspired by the children’s clothing brand Kid and Kind). The colors are so beautiful I couldn’t help myself but to use them all! I just love the result. Further down this post I drew how I cut up the pattern pieces so they can align properly.

bewerkt-1815bewerkt-1849bewerkt-1943

Ik maakte al eens zo’n shortje voor Georges, maar was niet geheel tevreden met het resultaat (te breed en flodderig). Ik nam dus een goedzittend gelijkaardig shortje van Fred and Ginger, en tekende die opnieuw over. Deze keer ben ik echt tevreden van het resultaat.

I already made such a sixties inspired short for my son but it turned out to big, so I drew a new pattern starting from a short I bought some years ago at Fred&Ginger. This time I’m really happy with the result and the fit.

bewerkt-1838bewerkt-1883bewerkt-1930Processed with VSCO with f2 preset

Het totaalplaatje is nog iets te groot (vooral de sweater) maar dat maakt niet zo veel uit. Zo kan ze het extra lang dragen! De kleurtjes staan haar zo goed dat ik nu al weet dat dit een toppertje in haar kleerkast wordt.

The sweater is quite big, but not so much she can’t wear it. This way, it’ll last so much longer. The colors are just perfect for her skintone. I just know it’ll be a winner this summer.

bewerkt-1895bewerkt-1861bewerkt-1864bewerkt-1902

Er zijn 3 kleurtjes sweaterstof en 3 kleurtjes tricotstof – beiden ook verkrijgbaar zonder print, dus ideaal voor boordjes en dergelijke. Dat de stof ook ecologisch verantwoord is én GOTS gecertificeerd is, kan ik enkel maar toejuichen. De stof van Chat Chocolat is verkrijgbaar in vele stoffenwinkels – zowel bakstenen als online shops.

There are 3 different colors of Sweater and knit and both come in solid colours as well. The fabrics are all ecological and GOTS certified. This just makes it extra lovable! It’s available in many stores – brick and online.

Schermafbeelding 2017-04-20 om 13.40.25

En hieronder heb ik even voor jullie uitgetekend hoe ik mijn patroondelen heb doorgeknipt om dit resultaat te behalen. Vergeet niet overal extra naadwaarde toe te voegen!

Here below I show you how I’ve cut my pattern pieces. Don’t forget to add seam allowance!

chatchocolatbewerkt-1857

Bedankt om te komen lezen!

Thanks for stopping by!

XXX, Laurence

16 gedachten over “Chat Chocolat Chéri (+ small colourblock tutorial)

  1. Onwaarschijnlijk schoon en die kleur staat haar schitterend! Ik naaide net ook nog 2 raglansweaters, in een volgend exemplaar probeer ik jouw lijnen eens, zo tof! Merci voor de inspiratie, telkens weer.

    Like

  2. Zo schoon! Die kleur is geweldig bij haar! En wat een heerlijke manier om alle drie de Chat Chocolat kleuren te combineren! Weeral zo origineel gevonden. Die tutorial ga ik zeker nog gebruiken.

    Like

  3. Ik twijfeld al vaak om dat setje van Kid and Kind te kopen, maar waren misschien net mijn kleuren niet 😁. Zo leuk om die sweater gewoon zelf te maken in andere kleuren!! Zalige outfit weer xx

    Like

Geef een reactie

