Vena Vidi Vienna

Ik kwam en ik zag dat het goed was – dat nieuwste patroontje van Isabelle (Bel’Etoile) en Katrien (Kaatjenaaisels) ofte de “Vienna”. Ik moest niet lang twijfelen als de vraag kwam om het patroontje te testen. Het ontwerp is van Isabelle haar hand en leent zich heel goed toe om te spelen met streepjesstof. Ik deed dat nu niet, maar plan het wel binnenkort eens te doen.

hijhlbewerkt-1126

Net als toen ik de Tulip testte, volgde ik de matentabel goed en deze keer kwam ik voor de borstomtrek uit bij een 4 jaar – voor de lengte nam ik een 3 jaar voor mijn dochter die net 98cm groot is. En het kleedje zit perfect. Ik voel dat het hier veel gedragen zal worden. Ik koos voor de optie met gerimpelde rok, kapmouwtjes en een V-uitsnijding achteraan. Het kleedje zat ook verrassend snel in elkaar dus extra bonuspunten daarvoor!

bewerkt-1092bewerkt-1134bewerkt-1083

Ik weet niet of het u al was opgevallen op Instagram, maar de laatste tijd, komt vooral mn zoon aan bod. Die dochter van mij zit momenteel in een fase waar ze geen foto’s meer wil. Dik tegen mijn goesting, maar ik wil haar niet forceren. Het blijft nog altijd mijn hobby en niet die van haar. Ik trok de foto’s dus op welgeteld 1 minuut en 30 sec mét chocolade rijstkoek als afleiding… Geen manuele stand wegens geen tijd om aan mijn wieltjes te prutsen. Ze wou ook eerst haar mooie schoentjes en kousjes niet aan, vandaar dat ze op sommige foto’s nog haar ‘schoolschoenen’ aan heeft – plots veranderde ze dan weer van gedachte en mochten de mooie schoentjes wel… Tja… die peuterpubers… ik begrijp het ook niet altijd!

bewerkt-1103bewerkt-1114bewerkt-1099

Nu we officieel in de lente zitten, mag het weer snel volgen want ik voel dat dit een veel gedragen jurkje zal worden. Dikke dankjewel aan Katrien en Isabel dat ik mee mocht doen! En voor de lezers die het patroon willen aanschaffen: dat kan HIER en met de code VIENNAPARTY krijgen jullie 10% korting!

En als jullie meer inspiratie willen, aarzel niet om door te klikken naar mijn mede bloggers / testers:

Patroon: Vienna Kaatjenaaisels en Bel’Etoile

Stof: Ik kocht die ooit op fabric.com maar geen idee van wie die is… – er staat ook niets op de rand van de stof…

10 gedachten over “Vena Vidi Vienna

  1. Zo’n mooi exemplaar! En ja, dat peuterposeren is altijd tricky hé. Ik heb ook al gemerkt dat afleiding met eten vaak heel goed werkt. En snel zijn. 🙂

    Like

  2. Het zijn die krullen, het karakter zit in die krullen vermoed ik #schaterlach.
    Zonder zwans, mooi jurkje, mooi plaatje, ja zelfs mooie foto’s. Ik stem voor lente en meer van dat!

    Like

Geef een reactie

