Laure – the latest Straightgrain pattern

An van Straightgrain did it again… Samen met Ann van Atelier in ‘t Leerke brachten ze een nieuw patroontje uit. Laure is een heel veelzijdig patroon met als opvallendste optie de Qipao kraag. Prachtig vind ik die! Maar nog mooier vind ik de ‘pussy bow’ optie (de naam alleen al 😉 ). Ik koos dus resoluut voor de strikkraag, in combinatie met het dropwaist lijfje en de kapmouwtjes. En wat ben ik blij met het geheel! Een prachtjurkje!

Processed with VSCO with f2 preset

Al had ik wel wat meer aandacht mogen geven aan de taille… Het bovenlijfje versmalt ter hoogte van de taille om het een mooie vorm te geven. Heel mooi, maar misschien niet ideaal voor mijn dochter die nog steeds een peuterbuikje heeft… Ik vrees een beetje dat ze er deze zomer niet meer in kan, dus ik probeer die nu al zoveel mogelijk te laten dragen. Volgende keer moet ik dus wat beter de maattabellen bestuderen… Behalve rond haar buikje en het rokgedeelte dat ik 2 cm verkortte  zit de 3 jaar wel perfect.

bewerkt-0764bewerkt-0769bewerkt-0759

De foto’s werden zondag laatstleden gepland. Eventjes een paniekmoment want vorige donderdag bleek ze geveld te zijn met dé griep. Drie dagen heeft ze hoge koorts gehad en lag ze gelijk een vodje in de zetel. Zondag was de eerste koortsvrije dag. Ze was nog steeds wat slapjes en had geen zin in foto’s, maar als ik een ‘olifanten chocolaa’ bovenhaalde was het plots allemaal vergeten. Yep… ik ben zo een omkopende blogmoeder. Maar ik denk dan: “iedereen content”: zij heeft chocolade en ik heb foto’s. En onderstaande foto’s liegen er niet om dat ze er wel degelijk blij mee was.

bewerkt-0697bewerkt-0701bewerkt-0704

De stof is een sublieme crêpe van het Belgisch kinderkledingmerk Maan die ik vorig jaar kocht bij Mondepot. Het soepelvallend karakter van de crêpe is echt ideaal voor deze dropwaist jurk. Ik heb nu al spijt dat ik niet meer kocht voor een topje voor mezelf.

bewerkt-0749bewerkt-0734bewerkt-0785

Het Laure patroon is echt een aanrader – zeker met alle leuke extra opties. En er loopt momenteel een wedstrijd voor al die mooie Laure jurkjes HIER. Je kan zelf een naaimachine winnen ❤

bewerkt-0736

Meer inspiratie vinden jullie bij mn medebloggers die ook meedoen aan de Laure blogtour:

21 gedachten over “Laure – the latest Straightgrain pattern

Geef een reactie

