DIY playmobile huis

Onder het motto ‘ het moet niet altijd over naaien gaan’, presenteer ik jullie vandaag het playmobile huisje dat wij voor Céleste haar sinterklaas maakten. Wij als in;  ik deed het opzoekwerk en verdeelde de taken, mijn man deed de rest.

bewerkt-0320bewerkt-0319

Jaren geleden (ik had toen zelf nog geen kindjes) pinde ik zo’n huisje dat de Nederlandse architect CS Beelen maakte voor zijn dochter, geinspireerd op een woning die hij ontworpen had. Door het overgrote succes, besloot hij de plannen van het huis op playmobile maat vrij te geven op zijn blog.

bewerkt-0332bewerkt-0325

Mijn vader deed het nodige snijwerk op een CNC machine op het werk. (Dit geeft het mooiste en snelste resultaat, maar ik vermoed dat het op een andere manier ook kan – vraag me niet dewelke). De bedoeling was dat ik enkele muren ging verven / behangen om het wat speelser te maken, maar mijn deadline flirter echtgenoot besloot de vooravond van Sinterklaas het huis in elkaar te steken… Maar kijk, het kind is doodgelukkig zelf zonder behangen muren. En ik ben eigenlijk ook heel content dat ik niet hele dagen moet kijken op zo’n schreeuwerig roze exemplaar.

bewerkt-0324bewerkt-0328bewerkt-0321

Sinterklaas bracht alvast de playmobile kinderkamer en keuken. De andere setjes kreeg ze van haar grootouders en peters onder de kerstboom. Het eerste jaar dat cadeau-ideetjes  geven gemakkelijk was.

bewerkt-0330bewerkt-0333

15 gedachten over “DIY playmobile huis

  1. Zo mooooi! Ik vind het leuk dat het sober in hout is, lekker stijlvol. Hier jammer genoeg geen handige harry in huis en dus wel al die mega kleurrijke exemplaren in huis dju ;).

    Like

  2. Wauw… ik had dat idee ook ooit. Als in 2 jaar geleden. Manlief ging met volle moed naar de houtzaak, kwam thuis en begon manueel te zagen. Dat liep niet naar wens dus hij gaf op. Het hout staat nu ergens in onze berging, vraag mij niet waar… Ik duw hem deze post nog eens onder de neus, wie weet helpt het 🙂

    Like

Geef een reactie

