#HAPPYBIRTHEO

Vandaag is het tijd om iemand in de watten te leggen. Feestvarken van dienst is Sharon – ofte Mme Zonen09. Een hartje onder de riem voor deze fantastische, creatieve en hardwerkende dame, want dat verdient zij wel. Haar zonenpatronen blijven toppers in mijn lijstje. Tijdens het hele naaiproces voel je de liefde die zij erin stopt. Alles is netjes afgewerkt en tot in de puntjes uitgelegd zodat zelf een beginnend naaister ermee aan de slag kan. Speciaal voor haar maakte ik 2x Theo. Of eigenlijk Theo en Thea…

bewerkt-0335

Het kleedje voor C maakte ik volgens het recept van Debora Sluijs (wat een prachtstuks maakt zij toch iedere keer opnieuw) Zo deed ik het  –> een grotere maat nemen (ik nam 4J standaard) – afknippen enkele centimetes onder de oksel – een rechthoek als onderste voorpand – achterpand zonder plooi en verlengen – 3/4 mouwen.

bewerkt-0461bewerkt-0447

Voor Georges koos ik de ‘snelle’ Theo. Snel als in: geen hoekjes, geen zakje, geen rugplooi, korte mouwen en kamsnaps. Ik maakte een smalle 4J voor hem en ik verlengde naar een 6J.

bewerkt-0368bewerkt-0482bewerkt-0466

Het stofje is er eentje van het Belgisch kledingmerk Atelier Assemblé. Pakweg een jaar geleden zijn zij gestart met het online verkopen van de ‘resten’ van hun stoffen. Geinteresseerden kunnen HIER een kijkje nemen.

bewerkt-0343bewerkt-0437bewerkt-0442

Voor de fotoshoot, mochten Isabelle en ik na school eens langsgaan bij Lies om gebruik te maken van haar fotolampen. Eventjes wennen om op die manier foto’s te nemen, maar het lukte uiteindelijk wel. Maar zes kindjes op de foto krijgen… dat bleek geen evidentie. Het ene kind werkte al wat gewilliger mee dan het ander 😉  Onderstaande foto vat het allemaal mooi samen:

bewerkt-0421

Maar het leverde wel enkele leuke plaatjes op. Genieten jullie mee:

bewerkt-0403bewerkt-0128bewerkt-0435bewerkt-0412

Lieve lieve Sharon, ik wens je een heel gelukkige verjaardag, gevuld met liefde, plezier en genot! Maak er een onvergeetelijke dag van.

Andere Happy Birtheo’s en zonen09 inspiratie kunnen jullie vinden bij mijn mede-bloggers: Isabelle – MarleenLiesLauraAn, Joke en NeleDeborahAn en Helena
SylviaJoSarahAnnickLaurence

10 gedachten over “#HAPPYBIRTHEO

  1. Lieve Laurence, wat ben ik blij dat ik je leerde kennen. Ik vind de soberheid van je maaksels met de voor jouw kenmerkende ‘stylish als hell’ laag zo geweldig. Het is voor mij steeds genieten wanneer je aan de slag gaat met een Zonen 09 patroon. Dank je voor jouw bijdrage aan dit warme initiatief. Ik heb de 20ste zo genoten en gaf mezelf vandaag eindelijk de tijd cadeau om op het gemak nog eens van nagenieten te doen bij het doornemen van jullie #happybirtheo posts. Dikke merci voor alles!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

