Simple sweaterdress

Liefde op het eerste gezicht was het als Helena een foto plaatste van de nieuwe zwarte reliëf sweater. Ik kocht meteen 2 meter, want ik had al duizend en een plannen in mn hoofd. Tijdens een naaidate (dezelfde naaidate als toen ik het Liberty kleedje begon) waren wij (Isabelle en ik) zoooo enthousiast over die stof dat ik erop aandrong bij Helena van de Stoffenkamer dat ze die stof ZEKER moest aankopen, als ze die ooit in andere kleuren tegenkwam. Een kleine week later werd ons verzoek aanhoord… de kaki versie was binnen! TOPservice Helena! Ik wacht trouwens nog geduldig op de oudroze versie als die bestaat… 😉

Processed with VSCO with f2 preset

Dergelijke stof heeft genoeg met een simpel patroontje. Ik wou een oversized sweaterjurkje maken en nam hiervoor (opnieuw) de Trop Top van Ivanne S als basis. Ik verlengde en twijfelde hard om nog wat extra te verbreden, maar aangezien de Trop Top heel ruim valt, besliste ik dat laatste te laten vallen. Het jurkje zit perfect, maar de ‘oversized’ in oversized sweaterdress, mag ik wel laten vallen… Een volgende versie zal toch nog wat extra breedte krijgen.

bewerkt-8363bewerkt-8370bewerkt-8373bewerkt-8393bewerkt-8398

De foto’s werden getrokken tijdens een fietstochtje op een zonnige zondag. Ze zette haar keel open als ik een poging waagde om een staartje te maken in haar haar. De wilde, ongestylde manen moet u er deze keer maar bijnemen onder het mom “Moeder, pick your battles!”.

bewerkt-8438bewerkt-8428bewerkt-8440Bedankt om te komen lezen!

Groetjes, Laurence

 

12 gedachten over “Simple sweaterdress

  1. Dankzij jou heb ik vorige week bij De Stoffenkamer dit stofje ook besteld (ik zag nl de foto van dit kleedje al gedeeld op facebook via De Stoffenkamer). Nu nog in Gent geraken om het op te halen ;-). Gewoonweg prachtig. Ik vind het kleedje dat je maakte perfect zo. Ook bedankt voor het patroontip; ik pinde meteen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

