Eva’s Palmtrees

Het is zover! Een nieuwe reeks stofjes van de Gentse illustratrice Eva Mouton werd uitgebracht door About Blue Fabrics. Vier nieuwe printjes die me stuk voor stuk kunnen bekoren. En vooral de kwaliteit vind ik fantastisch! Lichte zomersweat  ❤ dikker dan tricot maar zeker even elastisch.

collage-stof

Voor een eerste projectje maakte ik een hoogzomer pakje voor Queen C. Ik hoorde op de radio dat de zon deze week aanwezig zou zijn en kon het niet laten om nog een laatste zomerstuk te maken met die fantastische palmboompjes.

bewerkt-7376bewerkt-7377bewerkt-7379

Het patroontje tekende ik zelf op basis van de Trop Top van Ivanne S (ja… weeral die Trop Top, maar het blijft nu eenmaal een fantastische basispatroontje – hier en hier). Ik hertekende de halslijn en zette er onderaan een broekje aan dat met drukknopen open kan.

bewerkt-7388bewerkt-7409bewerkt-7431

Tijdens het knippen kreeg ik een lumineuze ingeving om het pakje met 5cm te verlengen – ah ja… zo kan ze het volgend jaar ook aandoen. Na een pasbeurt bleek al snel dat ze het waarschijnlijk enkel maar volgend jaar zal aandoen… Ach – on a bright side – ik ben zeker de allereerste in blogland die al iets naaide voor volgende zomer 😉

bewerkt-7549bewerkt-7530bewerkt-7478bewerkt-7398

Het trekken van foto’s verliep vlot alhoewel er hier en daar toch wel een tictacje aan te pas moest komen…

bewerkt-7479bewerkt-7441

En toen kreeg de mannelijke helft van het gezin het lumineuze idee om haar enkele instructies te geven… zucht…

bewerkt

15 gedachten over “Eva’s Palmtrees

Geef een reactie

